powrót

„Mobilne Szkody” od Concordii

Informacje prasowe CSR

30 / 01 / 2018

Concordia Ubezpieczenia wdrożyła nową aplikację „Mobilne Szkody – Concordia”, działającą we współpracy z systemem wsparcia likwidacji szkód – Medatex. Celem aplikacji jest jeszcze szybsza i wygodniejsza likwidacja szkód majątkowych. Dzięki narzędziu stworzonemu wspólnie z firmą ICR, Concordia jest w stanie przeprowadzić poszkodowanego – krok po kroku – przez poszczególne etapy procesu likwidacyjnego. Począwszy od zbierania informacji i dokumentacji szkodowej, poprzez analizę sprawy, na ustaleniu wysokości i wypłacie odszkodowania kończąc. Aplikacja dostępna jest na telefony działające w systemach Android i iOS.

Z narzędzia mogą skorzystać Klienci, których szkoda została zakwalifikowana przez rzeczoznawców Concordii jako niewymagająca bezpośrednich oględzin. Wówczas Klient otrzymuje propozycję skorzystania z aplikacji i dane do logowania.

Cały proces likwidacji szkód odbywa się zaocznie, tzn. bez wizyty rzeczoznawcy, a jedynie na podstawie danych i dokumentów przesłanych przez Poszkodowanego. Założeniem aplikacji jest maksymalizacja wygody Klienta i minimalizacja czasu. Dzięki aplikacji „Mobilne Szkody – Concordia”, dokumentacja szkodowa trafia bezpośrednio od poszkodowanego do likwidatora prowadzącego sprawę. Po zebraniu całości dokumentacji i danych oraz po ustaleniu odpowiedzialności, Concordia proponuje poszkodowanemu zakończenie postępowania na zasadzie porozumienia lub ugody.

– W pierwszej fazie aplikacja pozwalała szybko likwidować szkody mieszkaniowe – tzw. zalaniowe, przepięciowe oraz uszkodzenia szyb. W styczniu 2018 r. dodane zostały nowe funkcjonalności, które umożliwiły Klientom zgłaszanie również szkód huraganowych. Obecnie trwają końcowe prace nad wdrożeniem do aplikacji kolejnych funkcjonalności, umożliwiających wygodną i szybką likwidację szkód tzw. szybowych, w ramach produktu Auto Casco i Agro Casco – wyjaśnia Piotr Adamczyk – Dyrektor Biura Likwidacji Szkód, Concordia Ubezpieczenia.

I dodaje – Do końca stycznia 2018 r. z naszej aplikacji skorzystało już kilkudziesięciu Klientów. Łączna wartość wypłaconych odszkodowań to kilkadziesiąt tysięcy zł. Maksymalny czas likwidacji szkody po przesłaniu przez Poszkodowanego wszystkich danych i dokumentów to 48h roboczych. Średni czas uzupełnienia przez Klienta wszystkich danych w aplikacji to kilkanaście minut.

„Mobilne Szkody – Concordia” krok po kroku
Na ekranie startowym aplikacji zastosowano podział na dokumenty (np. akt notarialny, zdjęcia, oświadczenia itp.) oraz dane (wymiary uszkodzonych pomieszczeń, zakres uszkodzeń itp.). Klient może w dowolnej chwili uzupełnić przesłane dokumenty. Wystarczy, że wykonana zdjęcie lub korzystając z pamięci swojego smartfona prześle je do rzeczoznawcy zajmującego się sprawą.

Aplikacja po każdym zmianie statusu informuje Klienta o aktualizacji, nie tylko w dostępnej skrzynce pocztowej, ale także przez wiadomości push, która wyświetla się na górnym pasku telefonu. Dzięki aplikacji Klient ma możliwość wyboru rodzaju pomieszczenia, uzupełnienia zakresu uszkodzeń, wymiarów pomieszczenia, rodzaju uszkodzonych ruchomości czy też wymiarów szyb.

– Aplikacja umożliwia także dodawanie przez likwidatorów dokumentów tj. decyzja, OWU czy kalkulacje. Dodatkowo likwidator ma możliwość weryfikacji dokumentów załączonych przez Klienta i wysłanie prośby o ewentualną korektę konkretnych załączników – wskazuje Radosław Pawłowski – Ekspert z ICR Sp. z o.o.

Po uzupełnieniu całej dokumentacji Klient proszony jest o podanie właściwego numeru konta, na które Concordia przesyła należne mu odszkodowanie. Na tym etapie kończy się proces szybkiej likwidacji szkody, przy użyciu aplikacji „Mobilne Szkody”.